වික්ටෝරියන් යුගයේදී ශ්යාමි කුමාර්ලාව හැඳීන්වනු ලැබුවේ නිමේෆෝමේනියා රෝගීන් ලෙසය- ලංකාවේදි එය කින්නර පිස්සුව ලෙස හඳුන්වනු ලැබීය- වික්ටෝරියන් යුගයේදි අවශ්ය වූයේ නිර් - ලිංගික ගැහැනියක් සහ නිර් - ලිංගික පිරිමියෙක් නිර්මාණය කිරිමය - යුරෝපියානු මායාකාරියන් දඩයම යනු ද ස්ත්රි ලිංගික විරෝධයයි -ලංකාවට ඉංග්රීසින් හරහා පැමිනියේ මෙම නිර්- ලිංගික ගැහැනියගේ ප්රතිමුර්තියයි- එය ලොව පුරා අධිරාජ්යවාදය හරහා බෙදා හරින ලදී -අපගේ අම්මලා ද ආත්තම්ලාද මෙම නිර් ලිංගික ගැහැනියගේ ආභාෂය සහිත ගැහැනුන් වුහ- අධිරාජ්යවාදී බලපෑමට නතු වු ගැහැනුන් විය - ලංකාවේදී “කොච්චි කොටලා ඇරපන් හුත්තෙ” කිවේ මෙයම තමයි- නමුත් එය නීතිගත එමෙන්ම බලපෑම් සහගත තත්වයකට පත් වුයේ යටත් විජිතයක් බවට පත් වූවාට පසුවයි - වික්ටෝරියන් යුගයේදි අධික ලිංගික ක්රියාකාරිත්වයක් සහිත ගැහැනුන්ට නිර්දේශිත වෛද්ය ප්රතිකාරය ලෙස නවකතා කියවීම, පෝෂ්යදායි අහාර ලබා ගැනීම තහනම් කරන ලදී, එසේම දින නියමයක් නැති “බෙඞ් රෙස්ට්” එකද එහි අඩංගු විය, ඒ සදහා ඇඳේ ගැටගසන ලදී- එසේම බොරැක්ස් කුඩු දමා යෝනිය සේදීම නිර්දේශ කිරිම සිදු කරන ලදී- එසේම සැමියා සමග පවා ලිංගික ක්රියාවන් මෙන්ම ස්වයං වින්දනයද තහනම් කිරිමද ප්රතිකාරයක් වීය - මේ සියල්ල වික්ටෝරියන් කතිකාවේ රෝග විනිශ්චයකි- රෝග විනිශ්චයට සමාජයේ අධිපති දෘෂ්ටිවාදය තීරණාත්මක ලෙස බලපානු ලබයි- මෙහි ප්රසිද්ධ වාර්තාවක් වන්නෙ බී මෙනවියගේ රෝග වාර්තාවයි- බී මෙනවිය නිම්පෝමේනියා රෝගියෙක් ලෙස වික්ටෝරියන් යුගයේදි නම් කරන ලදී - නමුත් පසු කලෙක ලිංගික විප්ලවයෙන් පසුව නිම්පෝමේනියාව යන වචනය වෛද්ය විද්යාවෙන් ඉවත් වු අතර එය නම් කරන ලද්දෙ අධික ලිංගික ක්රියාකාරිත්වය ලෙසයි- තවදුරටත් එය රෝගී තත්වයක් ලෙස නොසැලකුනු අතර එය අතිශය සාමාන්ය තත්වයක් ලෙස සලකනු ලබයි- එසේම එය හඳුන්වනු ලැබුවේ ලිංගික අධික්රියාකාරිත්වය යනුවෙනි - මෙය හෝර්මෝන වෙනස්වීම ගැහැනියගේ හෝ පිරිමියෙකුගේ ජීවිතයේ වරින් වර ඇති විය හැකි තත්වයක් මෙන්ම දීර්ඝකාලීන තත්වයක්ද විය හැකියි- මෙය ස්වයං පාලනය අහිමි වන තරමට වු ශරිරයේ වෙනස්වීමකි -
1964 දී සැන් ප්රැන්සිස්කෝ වල උසාවියට පැමිනි විකාර සහගතම නඩුවක් වුයේ කේබල් කාර් එකක් අනතුර පත් වීමෙන් පසු ග්ලෝරියා සයික්ස් නැමති කාන්තාව පැවරූ නඩුවයි- එනම් අනතුර නිසා ඇයට ලිංගික අධික්රියාකාරිත්වයක් ඇති වුයේ යන්නයි ඇගේ පැමිනිල්ල වුයේ පාලනය කල නොහැකි ලිංගික ආශාවක් ඇයට ඇති වු බවත් එය ඇයව ලිංගික සම්බන්ධකම් ගණනාවකට ඇඳ දැමු බවත්ය- වාහනය පෙරලි යන අතරමගදි රථය වේගයෙන් ගැසෙන්නට වු අතර එය දරා ගත නොැකි වු විට ඇය තමාගේ හිස බස් රථයේ පොල්ලෙ ගසා ගෙන ඇත- ඇගේ ලිංගික වෙනස්වීම ආරම්භ වුයේ ඉන්පසුවය- මා මෙය සඳහන් කිරිමට හේතුව වුයේ කෙනෙකුගේ ලිංගිකත්වය හෝ එහි ඉතිහාසය ඉතාම සංකීර්ණ කාරණා සමග රඳා පවතින බව වටහා ගැනීමට අප තවත් කොතෙක් කල් ඒ ගැන සංවාද කල යුතුද යන්න මතක් කිරිමටයි - ෂර්මි ද අප සැලකිය යුත්තෙ එම සංවාදයේ හවුල්කාරියක් ලෙසය- එසේම බොහෝ විට අප නොදන්නා කාරණාව වන්නෙ ගනිකා වෘත්තිය හුදෙක් මුදල් මත පමනක් රදා නොපවතින අතර එය එක්තරා අකාරයකින් ජිවත් විමේ විලාසයක් ද වෙයි- ජිවත් වීමේ විලාසය තීරණය වීමට කෙනෙකුගේ ශරිරයේ ක්රියාකාරිත්වය මෙන්ම මානසික ක්රියාකාරිත්වයද එක ලෙස බලපානු ලබයි- ලාර්ස් වොන් ට්රයර් ( ඇන්ටි ක්රිස්ට් චිත්රපටයේ අධ්යක්ෂකවරයා ද ඔහුයි ) විසින් අධික ලිංගික ක්රියාකාරිත්වයක් සහිත ගැහැනියකගේ ජිවිතය පසුබිම් කර ගනු ලබයි - ලාර්ස් වෙන් ට්රයර් ගේ නිම්ෆෝමැනික් මෙන්චෝලියා සහ ඇන්ටි ක්රිස්ටි යන චිත්රපටි තුනම ගනුදෙනු කරනු ලබන්නෙ මානසික අවපීඩන තත්වයක් යටතේ කටයුතු කරන චරිත තුනක් පාදක කරගෙනය - චිත්රපට තුනේ චරිත එම අවපීඩන තත්වයන්ට ප්රතිචාර දක්වන්නේ එකිනෙකට වෙනස් ආකාරයන් වලිනි- ලාර්ස් වොන් ට්රයර් තමාගේ අවපීඩන තත්වය සමග දිගින් දිගටම ගනුදෙනු කිරිමේ ප්රතිඵලය වුයේ මෙම චිත්රපට තුනය- එය අවපීඩන ත්රිත්වයක් ලෙස හඳුන්වනු ලබයි - ඒ චිත්රපට තුන අතරින් නිමිපෝමැනික් චිත්රපටය ලිංගික අධික්රියාකාරි ගැහැනියකගේ ජිවිතය සහ ඇය මුහුන දෙන පීඩාකාරිත්වයන්, ලාලාසාවන් ,භීතීන් පදනම් කරගෙන ශිෂ්ටාචාරයට කණේ පාරක් ගසයි - නිම්පෝමැනික් චිත්රපටයේ ජෝ නැමති කාන්තා චරිතය මෙන්ම ෂර්මිද සිස්ටම් එකට අභියෝගයකි-
ඇත්තෙන්ම නුතන නීතිය සැලකිලිමත් විය යුත්තෙ ලිංගික ක්රියා ආශ්රිත රෝග ඇතිවිම වැලැක්වීමට අවශ්ය ප්රතිපාදන සැලසීමට පමණයි- අපට නීති දුන් ඉංග්රිසින්ගේ ද නිතී වෙනස් වී ගොඩාක් කල්ය - එහෙත් උදේ රෑ සුද්දට බනින අපේ අය තවමත් මානව විරෝධි නීති තවමත් කරතබාගෙන යයි - ලෝකයේ බොහෝ රටවල ලිංගික විප්ලවය සිදුවූයේ වික්ටෝරියන් ලිංගික වටිනාකම ලෙස සැලකු නිර් ලිංගික කතිකාවට අහියෝග කිරිමෙනි -මෙය සිදුවුයේ ශ්යාමි මෙන් තමාව බිල්ලට දීමට සුදානම් වු ගැහැනුන්ගේ නිර්භය මැදිහත් වීම් වලිනි - එම නිසා මට නම් ශ්යාමි සිදු කර ඇත්තෙ මිනිස් අයිතිවාසිකම් පිලිබඳ බරපතල දේශපාලනික මැදිහත් වීමකි - තමාගේ ලිංගිකත්වය පිදිබදව ඇයට දැනෙන අවංක හැගිම ප්රකාශ කල අතර එය ලංකාවේ ගැහැනියකගේ ලිංගික නිදහස උදෙසා සිදු කරන ලද තීරණාත්මක බලපැම් සහගත මැදිහත් විමකි- එය නිදහස පිලිබඳ ව්යාපෘති වලින් ඔබ්බට ගියාවු මැදිහත් වීමකි- අතීතයේ ඡන්ද අයිතිය ලබා ගැනීම වෙනුවෙන් මරණය තෝරා ගත් ගැහැනිය තරමට ප්රබල මැදිහත් වීමකි- ලිංගික ශ්රමිකයන් ලංකාවේ සිටින බවත් එය ඉල්ලුමක් සහිත කර්මාන්තයක් බවත් කවුරුත් දන්නා කාරණයකි- එහෙත් ඒ ගැන නිර්භය ලෙස කතා කරන්නට හැකි වුයේ කාටද ? ශ්යාමිගේ දේශපාලනය පටන් ගන්නෙ ඇය ඒ ගැන කතා කරන්නට පටන් ගැනීමෙන් පසුවය- ගනිකාවන් සම්බන්ධයෙන් සාහිත්ය ඇති පදම් කදුලු හෙලා ඇත- කවියෝ ඇයට අනුකම්පා කලහ - නමුත් ශ්යාමි හඬන්නෙ නැත- වැළපෙන්නෙ නැත- ඇය අභිමානවත්ය - ඇය ආත්ම විශ්වාසයෙන් යුක්තය- ඇය පසුතැවිලි වන්නෙ නැත- ඒ නිසා ඒ සියලු සාහිත්යටත් කවියටත් වඩා ශ්යාමි සිටින්නෙ ඉහලිනි- ලෝ ප්රකට රෝම මෙලනිසියාට ආදරවන්තයන් එකසිය පනහක් සිටි අතර ඉතිහාසයට ඇය අපකීර්තිමත් චරිතයකි - ඇයගේ සුප්රසිද්ධ කතා අතර ගනිකා නිවාසයක ඇය ගනිකාවක් සමග කල තරඟයද සුප්රසිද්ධය- අනුලා බිසව ද ලංකාවේ අපකීර්තියට පත් වන්නෙ ඇගේ ලිංගිකත්වය නිසාය- එසේ නුමුදු රජවරුන්ගේ අන්තංපුරයන් ගැන අප කතා කරන්නෙ ආඩම්බරයෙනි-
කෙසේ නමුත් අද ශ්යාමි අපරාධකාරියක් වන්නෙ වික්ටෝරියන් වටිනාකම් සහිත නීතියට, වෛද්ය විද්යාවට ,කලාවට සහ එය නියෝජනය කරන අයට පමනි- මානව නිදහස මෙතෙක් ආ ගමන් මඟට ගරු කරන අයට ඇය සෑබෑ මනුෂ්යයෙකි - - එසේම ලිංගික බලහත්කාරයන් සිදු කර මරා දමනු ලැබු ගැහැනුන් ගැන හඬන දොඩන අයට නොතේරෙන කාරණය වන්නෙ ෂර්මි වැනි ගැහැනුන් එවන් ගැහැනුන් කී දෙනෙක් බේරා ඇති ද යන්නයි -එසේම ලිංගික අපරාධකාරයන් වන්නට සිටි පිරිමින් කී දෙනෙක් එයින් මුදා යහපත් මනුෂ්යයන් කරන්නට ඇතිද යන්නයි -
හෙට දිනයේ ශ්යාමි කුමක් කරන්නේද යන්න අනාවැකි කීමට නොහැකි නමුත් මේ දක්වා වු ඇගේ සංවාදයට මම හිස නමා අචාර කරමි -
නදීකා බණ්ඩාර
No comments:
Post a Comment